En aquesta etapa oferim als nens i nenes una educació propera i familiar, rica en recursos vivencials, pràctics i multilingües.
A educació infantil utilitzem metodologies d’enfocament globalitzat que afavoreixen un aprenentatge cooperatiu, lúdic i significatiu. L’objectiu és respondre a les necessitats i inquietuds dels nens i nenes perquè siguin infants curiosos, lliures i crítics, tot mantenint una mirada de respecte i empatia.
A la nostra escola hem dissenyat i organitzat espais que s’estructuren mitjançant la disposició planificada de diferents materials que provoquen l’interès dels infants i que desenvolupen diferents sabers curriculars segons la planificació efectuada per les mestres.
L’escola posta pels espais internivell, de manera que cadascun d’ells compta amb infants d’I3, d’I4 i d’I5, afavorint la interrelació dels infants del mateix cicle. Els infants més petits surten de la seva aula per descobrir-ne d’altres, a altres mestres i per moure’s pels diferents espais amb l'expectació que comporta viure situacions noves i, així, anar adquirint seguretat i autonomia personal de la mà dels més grans.
Actualment comptem amb 5 espais:
Treballar per projectes implica ajudar als alumnes a aprendre. És una metodologia que els motiva a descobrir i a assolir els conceptes a través d’un aprenentatge significatiu.
S’ofereixen canals que ajuden als infants a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts. L’aprenentatge per projectes tracta de manera individual a cada petit i persegueix potenciar les seves capacitats, motivant el desenvolupament de les seves habilitats perquè pugui resoldre els reptes que se li vagin plantejant. Cada projecte treballat es fonamenta en els sabers marcats pel currículum d’infantil.
Conscients de la gran plasticitat cerebral dels nens i nenes en edat d’educació infantil, dediquem un terç de la jornada lectiva (10 hores setmanals) a la immersió en la llengua anglesa a partir d’activitats lúdiques a l'aula i al pati, Happy Kids, Breakfast time i el treball dels hàbits i les rutines comptant també amb les activitats complementàries.
Els alumnes d'Educació Infantil i P3 de l'escola treballen plegats per dur a terme el projecte de l'hort. Petits i grans, en col·laboració amb les famílies, sembren o trasplanten els productes de la temporada, cuiden les petites plantes, n'observen el seu creixement pacientment i finalment en recullen els seus fruits i en gaudeixen. Això els permet descobrir els efectes del pas del temps de primera mà alhora que esdevé un context proper i significatiu on aplicar molts aprenentatges matemàtics i científics fets a l'aula.
L'objectiu principal d'aquest projecte és que els alumnes s'endinsin, des de ben petits, en la descoberta de 7 hàbits per aprendre a liderar-se ells mateixos. El fil conductor de la proposta sorgeix del llibre "Els 7 hàbits dels nens feliços" de Sean Covey. Es basa en principis i pràctiques d’efectivitat personal, interpersonal i de gestió, i en la poderosa premissa que cada nen i nena posseeix fortaleses úniques i la capacitat de ser un líder. Un grup de personatges ajudaran als infants en aquesta aventura.
Dins de l’horari escolar, i seguint amb el projecte del ⅓ de la jornada en llengua anglesa, utilitzem l’anglès com a llengua vehicular també en algunes de les activitats complementàries que impartim:
Consulta els detalls de les matèries complementàries
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola