Durant el darrer trimestre escolar, l’escola s’ha iniciat en el projecte educatiu Centres en dansa per la inclusió, una iniciativa que neix de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TAPSEI) i que té com a objectiu fonamental introduir dinàmiques d’acció que no només afavoreixen la reflexió, sinó que també permet transformar els centres educatius en espais més inclusius.
Hi han participat els alumnes de la comunitat de grans (P4, P5 i P6) els divendres alterns. Així doncs, han estat duent a terme diverses dinàmiques que els ajuden a detectar barreres en el centre i construir una cultura inclusiva dins la comunitat educativa.
En una de les darreres sessions els nostres alumnes han passat a l’acció fent diverses propostes per dur a terme al centre educatiu a partir de diverses barreres detectades prèviament. Una d’aquestes ha estat l’ús de pictogrames per a la senyalització dels diversos espais del centre que tenen com a objectiu augmentar la comunicació i facilitar informació a tot l’alumnat amb un sol cop d’ull.
TEA accessible ha estat un projecte compartit amb Escola Plançó i l’escola Llar de Sant Josep. Aquest projecte neix amb l’objectiu principal d’acompanyar a la societat a una millora en l’accessibilitat cognitiva, mitjançant la senyalització visual, en aquest cas dels espais, serveis i/o establiments de l’entorn proper dels nostres alumnes, per tal de fomentar la inclusió i atenció a la diversitat.
De manera que els alumnes de l’escola FEDAC han estat els encarregats d’enumerar tots els espais que han de ser retolats, i des de la Llar de St. Josep se n’han encarregat d’elaborar els rètols.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola