Els nostres alumnes d’educació primària i ESO es marquen els seus propis Objectius Col·lectius i Individuals (OCIs) trimestrals, els registren en les seves carpetes de lideratge i en fan un seguiment, fent una valoració, reflexió i actuacions de millora.
Tenir uns objectius col·lectius i individuals ajuda els alumnes a tenir un fi en ment i treballar envers què volen aconseguir a final del trimestre.
L’Hàbit 2: “Comença amb un fi en ment” del projecte LíderEMi es basa en el principi que totes les coses es creen dues vegades: primer, amb una creació mental; i després, amb una creació física.
En el dia a dia dels nostres alumnes, si no desenvolupem la seva autoconsciència i no els fem responsables de les seves primeres creacions, permetem que altres persones i circumstàncies que estan fora del seu cercle d’influència donin forma a una gran part de la seva vida. La creació física segueix la mental, de la mateixa manera que un edifici segueix un plànol.
Aquest hàbit es basa en els principis de lideratge personal, en la imaginació, la capacitat de visualitzar amb la ment el que no es pot veure amb els ulls. El que significa que el lideratge és la primera creació.
“Començar amb un fi en ment” vol dir enfocar el meu rol com alumne, fill, company, germà i altres rols en la vida, tenint clar els meus valors.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola