La setmana del 22 al 26 d’abril vam celebrar a l’escola les jornades culturals, una setmana plena d’activitats per totes les etapes educatives.
Dilluns 22: Jornada Matemàtica
La comunitat de petits han gaudit d’una tarda plena de jocs divertits i matemàtics. Han estat lliures per explorar, en grups petits, propostes com els blocs lògics, les seriacions, poli-cubs, memòries o dominós (entre altres), i s’ho han passat d’allò més bé!
Els i les alumnes de la comunitat de mitjans ens hem distribuït en 6 grups. Durant la tarda hem passat per diferents proves amb l’objectiu de resoldre l’Escape Room del nombre PI, el qual havien d’aconseguir descobrir la contrasenya per obrir el candau de la caixa a l’última prova. Cada quart d’hora, l’alumnat ha anat canviant de prova: construcció de cossos geomètrics, tangram, ús de la calculadora, Bee-bot, coordenades i geoplans. A l’última prova han rebut una gran recompensa per haver aconseguit superar cadascun dels reptes plantejats, s’ho han passat superbé!
Els i les alumnes de la comunitat de grans ens hem distribuït en 6 grups en els quals ens hem barrejat els membres de totes les classes i hem anat passant cada quart d’hora per un dels espais que ens han preparat els nostres mestres: Jocs de taula, Sudokus, jocs de cartes Uno, construcció de figures geomètriques amb palets, Tangram i piràmides d’operacions.
Els i les alumnes de Secundària van passar una tarda d’activitats en parelles que van posar a prova les seves habilitats matemàtiques. Aquestes activitats van incloure una combinació de jocs geomètrics i algebraics, dissenyats per estimular el pensament crític i la resolució de problemes. Des de resoldre equacions fins a treballar amb figures geomètriques complexes, els i les alumnes van estar immersos/es en un ambient d’aprenentatge interactiu i col·laboratiu. A més a més, com a part de les seves exploracions matemàtiques, els i les alumnes van tenir l’oportunitat de construir un calidocicle. Aquest projecte no només va oferir una experiència pràctica per aplicar els conceptes matemàtics que havien après, sinó que també va fomentar la seva creativitat i habilitats de resolució de problemes en un entorn pràctic.
Dimarts 23: Jocs Florals i Sant Jordi
Enguany hem celebrat el XXXVIIIè certamen literari dels Jocs Florals i la Diada de Sant Jordi a l’escola. Aquest any, hem preparat un programa ple d’activitats per a infants i joves, amb l’objectiu de fomentar la seva creativitat, el gust per la lectura i la música i també el coneixement de la cultura catalana.
Els alumnes més menuts de FEDAC Lleida van treballar la llegenda de Sant Jordi a les aules i després es van divertir amb la representació de l’obra de teatre “Santa Jordina i la dragona” que l’alumnat de l’aula d’acollida de l’ESO els va representar.
Un any més, els joves talents de l’escola ens van premiar amb les seves obres literàries de prosa i vers i també amb les seves actuacions musicals. Alumnat de 1r i 2n d’ESO, que havia participat al Secundària Rock, ens va obsequiar amb dues actuacions musicals que van ser molt aplaudides. Igual que l’actuació que van oferir alumnes de 4t d’ESO amb la col·laboració de la professora Eva Sangenís. En definitiva, a FEDAC Lleida, la celebració dels Jocs Florals és un dia on la lletra i la llegenda s’uneixen per omplir els cors amb inspiració i admiració.
Dijous 25: English Afternoon
Year 6 students took charge of organising a fun English Afternoon for their primary and pre-primary schoolmates. They prepared different activities tailored to two different levels.
Years 3-5 students explored the legend of St. George through a variety of activities, including crosswords, Kahoots, crafts, and reading comprehensions.
Years 1 & 2 and pre-primary students learnt and created crafts based on the well-known nursery rhyme “Hickory, Dickory, Dock.”
All the students had a very good time, both preparing the activities and doing them. It was an enjoyable afternoon for everyone.
Els alumnes de 6è. van ser els encarregats d’organitzar l’English Afternoon de primària i infantil. Van preparar dues activitats:
La primera anava adreçada als companys i companyes de 5è, 4t i 3r i va consistir en treballar St. George’s Legend a través d’un vídeo i activitats sobre aquest.
La segona anava adreçada als companys i companyes de 2n, 1r, I5, I4 i I3 i per aquests van preparar una nursery rhyme “Hickory, Dickory Dock” i una manualitat.
Va ser una tarda força entretinguda en la que tots van gaudir tant portant a terme les activitats com fent-les.
Divendres 26: Dia de la música
El Día de la Música es va celebrar fent activitats musicals durant tot el matí.
A Educació infantil i primària els tallers van girar entorn una temàtica diferent depenent del curs, els eixos principals de treball van ser:
A l’ESO, els professors van relacionar cada matèria amb diferents aspectes musicals, des dels efectes que té la música al cervell fins a càlculs de la intensitat del so. Vam acabar el matí fent un bingo musical que va divertir molt als alumnes.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola