Els alumnes de P3 s’han endinsat en l’apassionant món dels animals a través de les aventures dels germans Kratt. En Cris i en Martin són els protagonistes d’una sèrie d’animació basada en la investigació i cura dels animals.
Al llarg del projecte, els germans Kratt han guiat els nens i nenes en una situació d’aprenentatge amb propostes gamificades, cerca d’informació i elaboració del propi quadern d’aprenentatge sobre les diverses famílies de vertebrats i invertebrats.
Partint dels seus coneixements previs, els alumnes han iniciat el procés d’investigació per descobrir les característiques de les diferents espècies de fauna. Per fer-ho, han utilitzat dinàmiques de treball en equip, basades en el debat i la participació activa a l’aula. Amb l’ajuda del chromebook i guiats pels mestres, els infants han explorat els recursos visuals i han donat forma al producte final que han exposat davant els seus companys/es.
En el treball en equip, la competència personal, social i d’aprendre a aprendre ha agafat protagonisme ja que cada nen/a ha col·laborat i ha desenvolupat l’autoregulació en el seu aprenentatge. Pel que fa la competència emprenedora, s’ha evidenciat a través del pensament crític i creatiu, així com amb la gestió de la informació, la comunicació i la iniciativa personal. Tanmateix, la competència ciutadana ha estat el pal de paller per adquirir consciència global i sostenibilitat, estretament relacionada amb els ODS 13 Acció pel clima, 14 Vida submarina i 15 Vida d’ecosistemes terrestres. Finalment, la competència digital s’ha posat de manifest en el moment en què els alumnes han posat en joc les habilitats tecnològiques i digitals a través del chromebook.
Dins el projecte s’han inclòs els aprenentatges de llengua catalana, castellana i anglesa de forma transversal amb activitats orals i escrites. A més, els alumnes han desenvolupat la seva creativitat a l’aula Tinkering utilitzant diversos materials per crear reproduccions d’animals seguint les característiques de cada espècie. També han experimentat amb la física a través de la tensió superficial de l’aigua, que permet a alguns animals desplaçar-se sobre la seva superfície.
El passat dimecres, 25 de gener, els alumnes de P3 van sortir de l’escola per dirigir-se al Museu Diocesà de Lleida. Allà, els va rebre en Miquel, l’educador del museu. Partint d’un joc de taula per fer parelles entre animals i obres d’art, es va generar conversa i debat entre l’alumnat, i seguidament van realitzar una visita completa a les sales del museu, tot descobrint i fascinant-se amb la fauna amagada dins les obres. Falcons, lleons, elefants, cérvols i serps són alguns dels exemples que hi ha il·lustrats en quadres, escultures, ceràmiques i jocs de taula amb centenars d’anys d’història.
Una altra experiència memorable que van viure els alumnes de P3 va ser la visita dels Agents Rurals a l’escola. La Montse i en Josep van compartir una estona amb els nens i nenes, explicant-los quina és la seva feina i com podem tenir cura de l’entorn per evitar generar deixalles que entorpeixin la vida dels animals. Amb l’ajuda d’un joc d’endevinalles, els infants van conèixer quins animals viuen al Segrià i quins són els seus hàbits de vida i alimentaris. Finalment, ens van mostrar una pell de teixó i diverses mostres de pell de serp que havien mudat recentment.
El projecte dels animals culminarà amb una activitat de realitat augmentada en la qual podran interactuar de forma virtual amb espècies domèstiques i salvatges, sense cap perill de ser devorats ni de molestar-los en el seu hàbitat natural.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola