Treballar el suport vital bàsic amb els alumnes d’educació infantil, educació primària i educació secundària pot tenir un gran impacte en les seves vides i les de les persones al seu voltant. Segons les estadístiques, el 70% de les parades cardíaques que es produeixen fora de l’hospital són presenciades per familiars o persones properes, de manera que els primers minuts són clau per salvar la vida de la víctima. És per això que és important que els alumnes aprenguin a actuar en situacions d’emergència, ja que poden ser la diferència entre la vida i la mort.
El treball del suport vital bàsic en les escoles és una iniciativa que està prenent força en molts països. Els alumnes aprenen a identificar una emergència mèdica, a trucar als serveis d’emergència i a realitzar les maniobres de reanimació cardiopulmonar bàsiques. També aprenen a posar la víctima en posició lateral de seguretat i a controlar les hemorràgies.
Aquesta formació no només ajuda als alumnes a ser més segurs i a tenir més confiança en si mateixos en situacions d’emergència, sinó que també els proporciona una formació útil que els serveix per a la resta de la seva vida. A més a més, els alumnes que han après a realitzar el suport vital bàsic són més propensos a ser responsables i a actuar davant situacions d’emergència en el futur.
En conclusió, el treball del suport vital bàsic amb els alumnes d’educació infantil, educació primària i educació secundària és una iniciativa que aporta beneficis en molts nivells. No només ajuda als alumnes a ser més segurs i confiats en situacions d’emergència, sinó que també els proporciona una formació útil per a la resta de les seves vides i contribueix a la salut pública.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola