Fa uns anys, a les escoles FEDAC vam posar en marxa una iniciativa que, poc a poc, s’ha anat fent un lloc al cor de les aules: el Racó de la Bona Notícia. Aquesta pràctica va néixer amb l’objectiu d’oferir una nova manera de veure el món, especialment en un entorn on les notícies negatives ens envolten constantment. L’objectiu és aprendre a centrar-nos en les petites coses bones que passen al nostre voltant, sovint sense adonar-nos-en.
Amb el Racó de la Bona Notícia, el que volem és que els alumnes tinguin l’oportunitat de pensar en aquelles experiències o moments positius que viuen o que veuen en els altres, i que les comparteixin amb els seus companys. Aquest hàbit, de buscar i destacar les bones notícies, és molt important ja que ens ajuda a adonar-nos que la felicitat no depèn només de grans esdeveniments, sinó que es troba en els petits gestos i moments quotidians. Són aquestes accions senzilles les que marquen la diferència.
Els alumnes poden compartir una bona notícia a classe que queda reflectida al racó de la bona notícia. A partir d’aquí, fins i tot es pot obrir un petit debat on tots poden reflexionar sobre per què és positiva aquella notícia. Aquest espai de diàleg no només serveix per compartir experiències, sinó que també enforteix els lligams emocionals entre els companys i crea un ambient de confiança i respecte dins de l’aula.
El Racó de la Bona Notícia no es limita a ser només un espai físic decorat amb les aportacions dels alumnes. Els mestres també tenim un paper clau, no com a observadors, sinó com a dinamitzadors. La nostra feina és guiar els alumnes per ajudar-los a reconèixer aquells moments positius que es donen al llarg del dia. Quan un alumne fa una reflexió encertada o mostra una actitud solidària, podem destacar-ho i incloure-ho en el racó, fent que aquests gestos siguin valorats per tota la classe.
Amb el temps, el Racó de la Bona Notícia s’ha anat consolidant i evolucionant. Els seus beneficis van més enllà d’una simple actitud positiva; aquest espai també ens ajuda a treballar valors essencials com l’empatia, l’escolta activa i la col·laboració. Fomentar una cultura de positivitat a l’aula no només millora l’ambient, sinó que també ajuda els alumnes a sentir-se millor amb ells mateixos i a encarar els reptes quotidians amb una mentalitat més optimista.
Així doncs, aquesta pràctica ha esdevingut una eina important per construir una comunitat on mestres i alumnes treballem plegats per crear un espai d’aprenentatge viu i ple d’esperança. El Racó de la Bona Notícia ens recorda que, malgrat les dificultats, sempre hi ha motius per somriure i per reconèixer la bondat que ens envolta. Amb aquesta pràctica els nostres alumnes aprenen a veure el món d’una manera diferent, preparant-se per afrontar la vida amb una mirada més positiva i empàtica.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola