Des de l’any 2011 a FEDAC Lleida oferim la matèria de musicoteràpia com a optativa dels cursos de primer i segon de l’ESO.
Els alumnes treballen a través de la música i els jocs musicals aspectes tan importants com l’atenció, les relacions socials, la concentració, el treball cooperatiu i l’esforç. Les activitats són molt variades i els estudiants treballen aquests continguts sense ser-ne conscients. Pels assistents a les classes no deixen de ser jocs divertits amb unes normes molt fàcils de seguir. Així, els alumnes no aprenen a fer Musicoteràpia sinó que, a través de la música, es converteixen en pacients del musicoterapeuta.
Com ho treballem a l’escola?
Desprès de l’èxit en els alumnes del treball fet aquests darrers 9 anys a l’optativa de musicoteràpia a 1r i 2n d’ESO, considerem que la matèria ha de mantenir un estret llaç amb l’àmbit psicopedagògic de l’escola. El musicoterapeuta analitzarà durant les sessions amb els alumnes el comportament i les reaccions dels alumnes als diversos estímuls musicals i és capaç de detectar millores o anomalies que han de ser comunicades a la psicopedagoga. Serà el professional el que decidirà noves pautes d’acció a seguir amb aquests alumnes. Posteriorment s’escollirà si el tipus de tractament serà continuat pel musicoterapeuta, que crearà unes activitats específiques per a resoldre el problema, o pel departament de psicopedagogia. El musicoterapeuta comptarà amb hores d’atenció per tal de treballar de manera individual, o en petit grup amb els alumnes que ho necessitin. Les millores d’aquests alumnes són comprovables i efectives tant a nivell de rendiment escolar com d’habilitats socials.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola