L’any 1999 la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 21 de març Dia Mundial de la Poesia (DMP). Per celebrar-ho, des de l’any 2008 la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d’Associacions i Clubs Unesco promocionen aquesta celebració tant en el nostre domini lingüístic com a la resta d’Europa i del món.
Els alumnes d’infantil van escoltar petits poemes, adaptats a la seva edat, llegits per les mestres. A més a més, van visualitzar poemes recitats per diferents autors. Altrament, inclòs dins les rutines es van dur a terme diferents activitats i jocs per treballar la rima.
En el cas dels alumnes de primària van dedicar una estona per llegir curts poemes en català. També van escoltar i gaudir de la cadència i melodia de poemes recitats.
Totes aquestes propostes també són útils per a introduir la poesia i aquest estil literari enfocant-nos a la pròxima festivitat de Sant Jordi, que serà el 23 d’abril on celebrarem els tradicionals Jocs Florals.
Els alumnes de secundària, durant el dia, cada curs va vivenciar la poesia relacionada amb el contingut curricular que li pertoca.
L’alumnat de 1r d’ESO va dur a terme la creació d’un rap en català on la temàtica va ser els ODS o conceptes relacionats amb el Líder en mi treballats a classe. Aquest rap el van crear la setmana prèvia a la celebració del dia de la poesia i el dia de commemoració el van poder visualitzar. De tots els raps creats, es van triar uns quants per gravar i aquí es pot veure el resultat final.
L’alumnat de 2n d’ESO va treballar diferents mostres de poesia a través d’autors actuals, la música i el gènere del hip-hop conegut com a freestyle o “batalles”. L’objectiu era demostrar a l’alumnat que la poesia no només és un gènere antic o una producció intel·lectual allunyada de les seves possibilitats, sinó que hi ha moltes maneres d’expressar els seus sentiments a través de la paraula i la rima.
Els alumnes de 3r d’ESO van relacionar la poesia amb cal·ligrames, la vida, la poesia i l’art.
L’alumnat de 4t d’ESO, responent al contingut del curs, van utilitzar recursos d’un ampli període de la història d’Espanya, des de la postguerra fins a l’actualitat. Amb això, van aprofundir en el valor i el significat que té la poesia en l’expressió d’emocions i de vivències, tant en el context actual com al llarg de la història.
Els alumnes de tota l’escola han pogut gaudir d’una proposta diferent de com treballar el gènere literari de la poesia.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola