Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, 22 de març, a l’Escola FEDAC Lleida vam dur a terme la Setmana de l’aigua del 21 al 25 de març. Tots els alumnes van realitzar dinàmiques i experiments per conscienciàr-se de l’importància de l’aigua.
Al llarg d’aquesta setmana, tots els alumnes des d’educació infantil 3 anys fins a quart d’ESO van realitzar una activitat o experiment diferent per cada curs i tenint com a fil conductor l’aigua.
D’aquesta forma, els alumnes d’infantil van poder aprendre el cicle de l’aigua gràcies al conte de La goteta Plim Plim d’Anna Roca i van poder visualitzar la creació d’un arc de Sant Martí gràcies a la propietat de la capil·laritat.
Pel que fa als alumnes de primària, el fenomen del “Diable de Descartes” els va permetre descobrir les peculiars característiques d’un ketchup que surava o s’enfonsava segons unes circumstàncies determinades. També es van sorprendre de veure com un guant feia la sensació de moure’s tot sol gràcies a la pressió de l’aire; o com un guant de plàstic pot ser travessat per llapis sense vessar aigua; o com pot pujar l’aigua en un got cap per avall gràcies a la diferència de pressió; o bé com és possible girar un got i que el pes de l’aigua estigui tot mantingut per una carta. Igualment, també van crear una columna de diferents tonalitats cromàtiques gràcies a les diferents densitats dels cossos líquids i van crear un tornado d’aigua per mitjà de dues ampolles.
Els alumnes de secundària van crear neu artificial a partir del poliacrilat de sodi dels bolquers, van comprovar com els bitllets de 5 euros són incombustibles amb la barreja d’aigua i etanol, i van fer enlairar coets fets amb ampolles de plàstic gràcies al principi d’acció i reacció d’aigua a pressió. Així mateix, també van observar com l’aigua es torna morada per l’electròlisi de la sal dissolta en aigua, juntament amb fenolftaleïna i una pila connectada a dues barres de grafit.
A més a més, els alumnes també es van conscienciar de la importància de l’aigua com a recurs natural, present al nostre planeta amb un percentatge del 70% i al nostre cos amb un 60%. A més, avui en dia la seva presència en altres planetes és el criteri que se segueix per saber si hi ha vida o no.
Els nostres alumnes estan mentalitzats de la importància d’aquest recurs natural tan important per a nosaltres i el paper tan important que tenen per a evitar el seu malbaratament i evitar la seva contaminació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola