Vallcalent, 40 - 25006 Lleida

973 28 25 63

Nou espai d’aprenentatge a educació infantil: Compta Lletres

Nou espai d’aprenentatge a educació infantil: Compta Lletres

A Fedac Lleida, els nostres alumnes d’educació infantil gaudeixen dels espais d’aprenentatge tres tardes a la setmana. Representen moments de la vida quotidiana mitjançant el joc simbòlic al “Juguem a ser”, fomenten la manipulació i la diversitat d’esquemes d’acció amb material desestructurat i textures a l’espai Experimentació, i potencien la seva creativitat i expressió artística a l’espai Art.

Aquest tercer trimestre, n’hem inaugurat un de nou: l’espai Compta Lletres. Un espai destinat a continuar la descoberta de les lletres i els nombres que ja treballen des dels diversos projectes a l’aula, però des d’una metodologia destinada a l’aprenentatge significatiu que parteix de la curiositat individual de cada infant.

Com a objectius generals, igual que en els altres espais, aquest abasteix les tres àrees que

s’estableixen des del currículum de segon cicle d’educació infantil: descoberta d’un mateix i

dels altres, descoberta de l’entorn i comunicació i llenguatge, així com les capacitats de l’etapa:

  • Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma
  • Aprendre a pensar i a comunicar
  • Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
  • Aprendre a conviure i habitar el món

Trobem activitats intuïtives i atractives que els infants poden anar escollint mitjançant la lliure circulació en l’espai, les quals fomenten la seva autonomia i la presa de decisions individual. Aquest fet permet que l’alumne esdevingui el centre de l’aprenentatge i la figura de la mestra passa a segona línia, des d’un rol d’observació i guia, que es pot aconseguir gràcies als grups reduïts i a la personalització de l’aprenentatge de cada alumne.

Els objectius específics de l’espai Compta Lletres es veuen reflectits en aquestes activitats que acompanyen els i les alumnes en el seu procés de lectoescriptura. A través del joc, comencen a assolir continguts de l’etapa com la grafomotricitat i correcta direccionalitat de lletres i nombres, relacionar quantitat i grafia, identificar el propi nom i el dels altres, confegir paraules, orientar-se en l’espai, treballar la simetria i gaudir de l’inici de la lectura, entre d’altres. Tot tipus de material manipulatiu està al seu abast per gaudir d’aquesta experiència i aprendre a aprendre, tant d’un mateix com de la riquesa de la relació amb els iguals.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website